Ezek most a legmegbízhatóbb autók, amikkel biztosan nem nyúl mellé

2019.11.28.

 

Az 1936-ban alapított, észak-amerikai Consumer Reports a világ egyik legnagyobb termékteszteléssel, fogyasztói érdekvédelemmel, kutatásokkal és társadalmi tájékoztatással foglalkozó nonprofit szervezete.

Tevékenységüket minden esetben a vásárlók jogainak és érdekeinek támogatása vezérli, többek között ők harcolták ki a biztonsági öv viselését kötelezővé tevő törvények megalkotását és elfogadását. Az autóiparhoz kapcsolódó kutatásaik többek között a járművek megbízhatóságát, biztonságát, az ügyfelek elégedettségét, illetve a gépkocsik általános használati értékét mérik.

A megbízhatósági felmérés során a Consumer Reports felhasználói által beküldött kérdőíveket – idén ez több mint 420 ezer darab volt - elemzik ki.

17 fő területre bontva vizsgálják meg a járművek kisebb-nagyobb meghibásodásait,

a hajtáslánc elemeitől kezdve a futóművön át a klímaberendezésig, a fényezés minőségétől az elektromos rendszer működéséig. A végső értékelésben az elődmodellek által elért eredmények is számítanak: azok az autók, amelyek hagyományosan megbízhatók, magasabb pontszámra számíthatnak.

Ahogy 2013 óta minden évben, a Toyota és a Lexus most is a dobogón végzett.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezúttal a Lexus bizonyult a legmegbízhatóbb márkának, méghozzá az egyetlen olyan piaci szereplőként, amely 80 pont feletti eredményt ért el. Tavalyi eredményénél két százalékponttal jobban teljesített idén a Lexus, amelynek három típusa (GX: 91 pont, NX: 89 pont és GS: 87 pont) is a tíz legkiválóbb modell között végzett.

A Toyota szintén megőrizte ezüstérmét, a Prius Prime (Európában PHV) 94, az öntöltő hibrid Prius 92, a 4Runner szabadidőjármű 87 pontot ért el.

Figyelemre méltó tény, hogy

a tíz legmegbízhatóbb márka közül hét távol-keleti,

az első tízben mindössze két európai és egy amerikai gyártó található. Számos kisebb (vagy Észak-Amerikában alulreprezentált) márka, így a Fiat, a Jaguar, a Land Rover, a Maserati, a Mitsubishi, a RAM és a Smart nem szerepelt a felmérésben, mivel a szerkesztők nem rendelkeztek elegendő információval ezekről a márkákról.

A felmérés készítőit is meglepte a Tesla, a Volvo, a Volkswagen és a Cadillac rossz helyezése, mely véleményük szerint elsősorban egy-egy kifejezetten rosszul teljesítő modellnek köszönhető.

 

Forrás: Origo.hu

vissza